الخميس، 14 مارس 2013

محبوبي لاقاني

محبوبى لاقانى

                                   حميدة ابو عشر

محبوبى لاقانى وبنظرة حيانى

جذب الفكر حسنه وجهر العيون نورو
وبعد اشتياقى الطال
فاجأنى بظهورو
شخصته فى حسنه وأصبحت مأثورو

سبحته كبرته هللته بحياتو
وبكل احساسى رديت تحياتو
شكيتلو الامى الامى واحلامى

زى الصباح مشرق
زى الزهور باسم زى اللهيب محرق
وبعواطفى بادلتو بدموعى جاوبتو
شكيتلو من هجرى ظلم الهوى وجورو

بادلتو بشعورى شعورى
ملاء الحياء شعورو
شفته السحر كامن
من وجنتيه نورو
من العيون خوفى وامالى فى ظهورو

يازول انا قلبى حباك اموت انا انا مالى بنساك

ياساحر النظرات يامدهش اللفتات
وين ايامك الخالدات

خالدات هنا ...

اشعلت لى نارى
جددتو تزكارى
انا ليك دوام طارى
يالساكن قريب جارى
جارى انا قلبى حباك اموت انا انا مالى بنساك

زينة الدهر يحلو السمر
الحب امر دمعى انهمر
ليك ياقمر قمر قمر قمر
قلبى حباك اموت انا
انا مابنساك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق